Halk Otobüsçülerinden Elektrikli Dönüşüm Hamlesi - Ankara Sanayi Odası


Halk Otobüsçülerinden Elektrikli Dönüşüm Hamlesi

    18 Mayıs 2018

Ankara Mavi Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkan Yardımcısı Ahmet Karakurt ve durak başkanlarından oluşan heyet, ASO Başkanı Nurettin Özdebir başkanlığında, Türkiye’nin ilk yerli %100 elektrikli otobüsünü üreten Bozankaya firmasını ziyaret etti.

Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay, heyete ASO 1. OSB’de yeralan üretim tesislerini gezdirerek, elektrikli otobüsler hakkında detaylı bilgi verdi. 

Ankara Mavi Halk Otobüsleri Esnaf Odası yetkilileri ve ASO Başkanı Nurettin Özdebir elektrikli otobüse binerek bölge içerisinde kısa bir yolculuk yaptı. Ankara Mavi Halk Otobüsleri Esnaf Odası Başkan Yardımcısı Ahmet Karakurt yolculuk esnasında yapmış olduğu açıklamada ziyaretten duydukları memnuniyeti dile getirerek, “Elektrikli otobüslerin üretimini bizzat yerinde inceliyoruz. Bakımı kolay ve arızası çok az olan bu çevreci araçları Ankara’da hizmete sokmak için gayret gösteriyoruz. Bu araçlar tek şarjla 400km mesafeyi kat edebiliyor. Elektrikli otobüsler, dizel otobüslere oranla yüzde 80’in üzerinde tasarruf sağlıyor, sessiz ve konforlu yolculuk olanağı sunuyor. Tam da bizim ihtiyaçlarımıza göre üretiliyor” diye konuştu.

ASO Başkanı Özdebir de Türkiye’nin yüzde yüz yerli ilk elektrikli otobüsünün Ankara’da üretiliyor olmasından büyük bir mutluluk duyduğunu dile getirdi. Ankara’nın   Türkiye’de yüksek teknoloji ürete en önemli il olduğunu da vurgulayan Özdebir, Ankaralı esnafın da Ankara’da üretilen bu otobüsleri tercih edecek olmasının ayrıca çok anlamlı olduğunu ifade etti.

Bozankaya tarafından üretilen çevre dostu, sessiz, verimli ve sıfır emisyon özellikleriyle ön plana çıkan yeni nesil SILEO markalı otobüsler, %100 elektrikli 10, 12, 18 ve 25 metre uzunluğunda modellere sahip. 4 saatlik bir şarjla 400 km mesafeyi kat edebilen Yeni SILEO, normal koşullarda kilometre başına 0,8 kWh elektrik harcıyor ve gece sanayi tarifesiyle şarj edildiğinde maliyeti 15 kuruşa kadar düşüyor. İçten yanmalı motor yerine aks üzeri elektrikli motor kullanılması geniş ve ferah bir iç hacim yaratırken aracın yolcu taşıma kapasitesi de farklı uzunluklara göre 75 kişiden 232 kişiye kadar artırılabiliyor.

İlk nesil araca oranla ağırlığı artmadan araç iskeletinde farklı materyallerin de kullanıldığı yeni nesil Sileo’da tasarım da artık daha modern çizgileri barındırıyor.

1 2018-05-14-PHOTO-00000019
2018-05-14-PHOTO-00000021 2018-05-14-PHOTO-00000022