ASO BAŞKANI ÖZDEBİR: STRATEJİK BÜYÜME ARGE İLE OLUR - Ankara Sanayi Odası


ASO BAŞKANI ÖZDEBİR: STRATEJİK BÜYÜME ARGE İLE OLUR

    4 Ekim 2016

Ankara Sanayi Odası ve ASO 1. OSB Başkanı Nurettin Özdebir, ARGE merkezlerinin sanayicinin stratejik dönüşümüne büyük katkı sağlayacağını belirterek, “ARGE, sanayicinin orta ve uzun vadede iş hayatındaki geçiş tünellerini aydınlatacaktır” dedi. Özdebir; “Sanayicimiz var olanı geliştirmek, büyüme stratejisini uygun adımlarla yürütebilmek için ARGE merkezleri oluşturmak zorundadır. Hem bilimsel veriler hem de tecrübenin harmanlandığı ARGE sahalarında, iş kapasitesinin büyüdüğünü görüyoruz. Stratejik büyüme ancak ARGE çalışmalarıyla olur. İş dünyasında büyük olmak kolay fakat büyük kalmak zordur. ARGE bizlere büyük kalmayı vaadediyor” diye konuştu.

“Ar-Ge ve Tasarım Merkezi Tanıtım ve Bilgilendirme” toplantısı ASO 1.Organize Sanayi Bölgesinde gerçekleştirildi. Toplantıda Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Bilim ve Teknoloji Genel Müdürü Doç. Dr. İlker Murat Ar, ARGE Tasarım Merkezlerine sağlanan destekler ve süreç hakkında katılımcıları bilgilendirdi. Hidromek AR-GE Teknik Destek Yöneticisi Aykut Dilden ve Yeminli Mali Müşavir Hüseyin Karslıoğlu ise ARGE denemelerindeki tecrübeler ve mali avantajları katılımcılara aktardı.

Özdebir, toplantının açılışında yaptığı konuşmada, sanayici olarak dünya ile rekabet edebilmemiz için daha farklı ürünler üretebilmemiz gerektiğini belirterek, “Bunun en kolay yolu daha çok bilgi ve teknoloji odaklı üretimler yaparak sınıf atlamaktan geçiyor. Bunun için devletimiz bir takım teşvikler hazırlayarak bu işi bizler için kolaylaştırdı. Her işletmenin kendi bünyesinde ARGE merkezi kurmasını teşvik ederek bundan avantajlar sağlayacak yapılar oluşturuldu. AR-GE merkezleri sadece yeni ürünler üretmek için değil, diğer büyük sorunumuz olan verimlilik konusunda da bize destek olmaktadır. Burada çalıştırdığımız nitelikli insanlar işletmelerimizin verimliliğine de katkı sağlayacaktır” diye konuştu.

Konuşmasında OECD ülkeleri arasında yapılan çalışmada büyük firmalarla Kobiler arasındaki verimlilik farkının 1.8 kat olduğunu anlatan Özdebir, “Bizim ülkemizde ise bu fark 5 katı. Diğer taraftan Kobi tanımı içerisinde kalan firmalarımızın oranı toplam firmalarımızın oranının %99.8’i. Bize yıllarca Kobi olmayı gurur kaynağı olarak empoze ettiler. Kobi olmak ölüm vadisinde geçen bir süreçtir. Firmalarımızın çok hızlı bir şekilde bu süreci aşıp ölçek ekonomisine ulaşabilmesi gerekiyor “ dedi. Özdebir, “İhracatımızın %65’ini Kobiler yapıyor diye övünüyoruz. Binde 2’si Kobi olmayan firmalar ihracatımızın %35’ini gerçekleştiriyor. Yakın zamanda Ar-Ge ve inovasyon faaliyetlerinin sürekliliğini sağlayan ve bunu hayata geçirebilen işletmeler ayakta kalacak, önem vermeyenler çok büyük sıkıntılar yaşayacaktır ”diye konuştu.

 

img_8630    img_8632 img_8641 
 img_8664  img_8671  
RGE